23 – 24 червня 2015 року у місті Херсоні відбувся семінар – тренінг на тему: «Навички ефективної комунікації як спосіб профілактики синдрому «професійного вигорання/виснаження», який проводила тренер МЦРЛ Олена Андрухович.
У тренінгу взяли участь 30 учасників: викладачі та співробітники Таврійського Християнського Інституту.
Обговорюючи очікування від тренінгу, учасники сказали, що тема профілактики професійного «вигорання» є для них актуальною, особливо зараз, по завершенню навчального року, коли велика кількість особистісних енергетичних ресурсів вже використана. Провівши самодіагностику рівня професійного «вигорання», учасники тренінгу особисто переконалися у необхідності вжиття профілактичних заходів з метою відновлення та збереження власних енергоресурсів.
Під час практичних вправ та обговорення, учасники тренінгу визначили індивідуальні стресогенні фактори на робочому місці. Працюючи над кейсами, учасники шукали способи мінімізації негативного впливу стрес-факторів на свою професійну діяльність. Також були відпрацьовані техніки «швидкої допомоги» у випадках, коли дії стрес-фактору уникнути не вдалось.
Ще одним фокусом тренінгу було відпрацювання навичок ефективної комунікації. Учасники з цікавістю розбиралися у тому, як подолати «драми комунікації», як слухати і чути один одного та як висловлювати власні бажання та потреби, поважаючи свої кордони та кордони інших людей. Практичні вправи на відпрацювання навичок ефективної комунікації та асертивної поведінки проходили активно, цікаво та весело.
Ось кілька відгуків учасників про тренінг:
«Мені було дуже важливо почути підтвердження своєї думки про те, що інколи треба вміти сказати «ні», я рада, що навчилася робити це так, щоб не образити іншу людину».
«Спочатку було дуже незвично використовувати ці техніки активного слухання: перефразувати, поставити уточнюючі запитання, висловити підтримку, ми, зазвичай, у житті так не розмовляємо, але я відчуваю, як змінюється зміст розмови, коли активно слухаєш співрозмовника. Він ніби стає ближчим до тебе. Хочу використовувати ці техніки у розмовах з близькими, колегами».
«Завдяки тренінгу я зрозумів у якому напрямку мені треба працювати над собою».